جهت آموزش اثربخش علوم تجربی حتما"بایداز فعالیت هاای
عملی وآزمایشگاهی استفاده شود ، تا ضامن تقویات سااخت
شناختی دانش آموزان زمینه یادگیری مهارت های علمای ززم
فرا هم آید. انجام این فعالیت ها یکای از ماوثرترین و بهتارین
کیفیت های یادگیری را در کالس فراهم می نماید . به منظور
توسعه ی عینی سازی موضوعات یاادگیری وافازایش تواناایی
اندیشیدن وپرورش تفکر خالق و تقویت اعتمااد باه نفاس در
بین دانش آموزان وزیربنایی کردن فعالیت های آزمایشاگاهی از
پایه های تحصیلی پایین تر ضروری به نظر می رسد، به طوری
که این مهارت ها،ملکه ی ذهن گشته ودر مقاطع بازتر نیاز باه
یادگیری فراگیر کمك موثرتری می نماید. بدون شاك فعالیات
های عملی واجرای آزماایش ،نقاش زیربناایی در درم عمیا
مفاهیم داردومثال چینی:» می شنوم فراموش می کنم، مای بیانم
به یاد می آورم ،انجام می دهم می فهم« به خوبی بیانگر نقاش
واهمیت فعالیت های عملی در یادگیری مفهومی می باشد.