انجام باز ی های بومی در مجتمع آموزشی هدی

کلاس بازی های بومی در مجتمع آموزشی هدی

مدرسه در گذشته، خاستگاه بسیاری از بازی های بومی ـ سنتی بود و دانش آموزان در زنگ های تفریح و وقت های بیکاری، این بازی ها را انجام می دادند. مدرسه یکی از نهادهای اثرگذار در احیای بازی های سنتی و بومی است. برگزاری جشنواره ی بازی های محلی در مدارس، گنجاندن و معرفی این بازی ها از طریق مجله های رشد یا حتی کتب درسی و برگزاری مسابقه های درون مدرسه ای و بین مدرسه ای می تواند در معرفی و بازنشر این گونه بازی ها به نسل جدید، اثرگذار باشد.هدف مجتمع هدي از برگزاري اين كلاس آشنايي دختران  با بازي هاي بومي و محلي  و فضايي شاد ،  فعال و نشاط آور است.

کلاس های بازی ها بومی در مقطع متوسطه اول در پایه های هفتم،هشتم و نهم همراه با دبیر مربوطه سرکار خانم جوادی یک جلسه در هفته برگزار می گردد و در طول یک ترم 12 جلسه اجرا می شود.

بازی های انجام شده در این کلاس شامل : هفت سنگ ، گرگم به هوا ، دستمال پشتی ، استوپ هوایی ،پانتومیم، دست رشته ،طناب کشی ، شمع گل پروانه ،کبدی با یک پا ،کش بازی ،لی لی ، نون بیار کباب ببر ،هفت سنگ ،فوتبال ،حلقه ،موش تو سوراخ ،وسطی ،والیبال با راکت بدمینتون،دستمال رو چشم،گره دسته جمعی و قایم باشک